Monday, May 4, 2009

::Mentari waktu senja::







Keindahan selalu berubah-ubah..indahnya subuh berbeza dengan indahnya waktu terbenam mentari di kaki langit senja..


Gambar ini diambil ketika menjelang maghrib..seminggu yang lepas kami dalam perjalanan pulang dari Port Dickson.. dah lama tak melihat matahari naik dan matahari terbenam..
Maklumlah dah lama tak berpeluang keluar rumah waktu-waktu begini.. kalau dulu di waktu pagi dapat juga melihat matahari naik ketika berlumba-lumba ke tempat kerja.. mengejar punch card supaya tidak dapat warna merah..dan pada waktu petang sering juga menikmati keindahan warna merah matahari menghilangkan diri..

Waktu kecil dulu tinggal hampir dengan sawah padi..memang selalu berpeluang menikmati keadaan ini..


Namun aku tetap bersyukur..aku masih bernafas menghirup udara segar setiap pagi..setiap petang dan malam.. dan aku diberi kesempatan berfikir tentang hikmahnya aku diberi kesakitan ini..


Ya Allah..bantulah aku dalam mengingatiMu.. bersyukur kepadaMu dan memperbaiki amalanku..

Ya Allah..bantulah aku mengosongkan hatiku daripada sifat-sifat mazmumah dan isikanlah hatiku dengan sifat-sifat mahmudah..ya Allah tiada daya dan upaya melainkan dengan pertolonganMu ya Allah.

No comments:

Related Posts with Thumbnails